Inteligentny billboard

10 maja 2007, 08:31

Naukowcy z Queen's University w Ontario opracowali kamerę, która potrafi śledzić ruchy gałek ocznych nawet z odległości 10 metrów. Można ją wykorzystać chociażby w inteligentnych billboardach, zdolnych do przyciągania uwagi przechodniów.



Co trzeci internauta to potencjalny podglądacz

9 maja 2007, 14:23

Firma antywirusowa Avira opublikowała swoje badania, z których wynika, że co trzeci internauta chętnie pogrzebałby w komputerze innego użytkownika Sieci. Gdyby, oczywiście, miał taką możliwość.


Japończycy kontrolują splątane kubity

9 maja 2007, 12:06

NEC, Japońska Agencja Nauki i Technologii (JST) oraz Instytut Badań Fizycznych i Chemicznych (RIKEN) po raz pierwszy w historii zademonstrowały układ, który jest w stanie kontrolować splątanie pomiędzy kubitami, czyli kwantowymi bitami. Powstała więc technologia, która umożliwi stworzenie działających w praktyce komputerów kwantowych. Środowisko naukowe od dawna czekało na takie odkrycie.


Drgające szyby poradzą sobie z hałasem

8 maja 2007, 09:26

Naukowcy opracowali nowy sposób na wyciszenie pomieszczeń w budynkach, znajdujących się przy hałaśliwych ulicach, lotniskach czy zakładach przemysłowych. Głównym problemem są w nich szyby, które działają jak membrany i drgając przenoszą do środka dźwięki z wewnątrz.


Microsoft dzieli ekran na pół

7 maja 2007, 11:45

Specjaliści z indyjskiego centrum badawczo-rozwojowego Microsoftu stworzyli oprogramowanie, które umożliwia dwóm osobom jednoczesną pracę przy jednym monitorze komputerowym. Takie rozwiązanie może sprawdzić się w firmach i szkołach w krajach rozwijających się, które będą mogły zaoszczędzić na wydatkach na sprzęt.


Taśma z magnetofonu szpulowego© tsca

Głos kobiecy trudniejszy do rozszyfrowania

7 maja 2007, 10:21

Aplikacje rozpoznające mowę i przetwarzające ją na tekst pisany popełniają więcej błędów w przypadku głosów żeńskich. Naukowcy prowadzeni przez doktora Syeda Alego postanowili sprawdzić, jak zwiększyć dokładność przekładu i jakie czynniki niekorzystnie wpływają na rozpoznawanie mowy.


Barbie w Sieci

6 maja 2007, 16:13

Od 1959 roku, czyli od momentu "narodzin", widzieliśmy już Barbie w niezliczonych wcieleniach. Zmieniały się one wraz z duchem czasu. Lalka raz wyglądała jak ikona mody, a raz jak rasowa feministka. Teraz użyczyła swojego imienia grze internetowej przeznaczonej dla dziewczynek.


Sterowanie przez pochylanie

6 maja 2007, 08:41

BT Group pracuje nad technologią, która pozwoli na kontrolowanie notebooka za pomocą ruchów całej maszyny. Sterowanie menu i aplikacjami odbywałoby się więc dzięki przechylaniu, przesuwaniu czy podnoszeniu i opuszczaniu maszyny.


Gra uczy Szekspira

1 maja 2007, 10:12

Jeden z kanadyjskich uniwersytetów postanowił wykorzystać fakt, że dzieci lubią gry i spędzają całe godziny przed ekranem komputera. Jego pracownicy opracowali grę, której bohaterowie ścigają statkiem kosmicznym złodziei manuskryptu Szekspira.


Procesor Cell© IBM

Wirtualne światy IBM-a

29 kwietnia 2007, 10:06

IBM ogłosił, że ma zastosować procesory Cell BE, które stanowią mózg konsoli PlayStation3, w swoich komputerach typu mainframe. Zadaniem takich maszyn byłaby obsługa światów wirtualnych przyszłości.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy